Tuesday, December 18, 2012

Ibrahim Ali -Umpama pisau bengkok melupakan sarung





 
Bos Sinar Harian menyifatkan "Ahli Parlimen Pasir Mas itu sebagai individu yang sudah tidak relevan dalam politik di negara", Hussamuddin berkata, "beliau yakin rakyat Malaysia juga sudah muak dengan kenyataan retorik beliau".

Bagi saya Ibrahim Ali bukan sahaja tak relevan malahan “bak mentimun bengkokatau bahasa yang lebih baik ialah satu sen pun tak guna lagi dalam politik. Ini disebabkan dia selalu bersikap “tembak beralamat,tujuan yang bermaksud”.Kini dia hanya ada “gigi dengan lidah”dan jarang mengukur baju di badan sendiri.Sikapnya umpama pisau bengkok melupakan dan melukakan sarungnya.

Hari ini ,wakil rakyat yang kerjanya menikam parti dari belakang ini sedang mencari mangsa kedua kalinya untuk ditikamnya sekali lagi pada pilihanraya ke 13 nanti.Kali ini ibrahim mengharapkan ada parti politik offer( bukan  dia apply)bertanding atas jenama bulan atau dacing kerana tidak yakin menjadi wakil rakyat kiranya menggunakan jenama payung,ayam ,atau gasing.

Dacing yang akan di sokongnya pada pilihanraya akan datang belum tentu akan menimbang Ibrahim untuk di pastikan Kg nya atau kualitinya untuk dijual dipasaran pilihanraya.Dikhuatiri belum sempat untuk ditimbang baru  di letak atas dacing, katak sudah melompat.sambil mengecingkan dacing..

 (“saya terbuka sepertimana yang saya lakukan sebelum ini, sesiapa nak bekerjasama dengan saya, anda dialu-alukan, jangan pula sensitif, saya adalah saya, maknanya siapa nak bekerjasama, mari kerjasama”).

Juga ketika ini sedang membuat congak-congak betapa hebatnya NGOK yang dipimpinnya,dengan berpadukan jumlah ahli NGOK itu seramai 300,000 orang yang bermaksud jangan memperkecilkan NGOK,PERKASA . Apa yang pasti ahli NGOK PERKASA boleh mengubah keputusan piliharaya peringkat DUN dan Parlimen pada pilihanraya ke 13 ini.

CONGAK IBRAHIM ALI:  Perkasa mempunyai lebih 300,000 ahli, kalau kita tengok dalam satu daerah ada satu atau dua parlimen ataupun Dun, kalau di peringkat Dun minimum ahli kita ada 300 hingga 400 ahli atau lebih sampai 1,000 orang, kalau di peringkat parlimen, ada ahli kita 3,000 hingga 4,000 satu daerah, sudah tentu undi ini sangat penting. kalau kawasan itu dulunya menang 10 undi bagaimana?

Manusia yang umpama durian menunjukkan pangsanya  ini, sentiasa tidak sedarkan diri dari mana asalnya title yang diperolehinya.Kiranya dia menggunakan gambar payung dalam  piihanraya ke 12 dulu sudah pasti Yang Berhormat  (YB)akan jadi Yang Bungkor(YB). Dia yang bersama PAS hanya umpama nasi sama ditanak, kerak dimakan seorang dan ,umpama orang haus diberi air,orang lapar diberi nasi.

1 comment:

  1. Salam ziarah tuan blog.... Banyak pulak peribahasa baru yang aku baca dari entri ni... Apapun, itu orang memang takkan timbul PRU kali ni... Dia akan tenggelam terus ke dasar laut....

    ReplyDelete