Friday, December 28, 2012

NGO ini bolehkah "memelopongkan" Pakatan Rakyat PRU13

 


Setakat ini ahli NGO yang menyokong dan bercita-cita mengekalkan kerajaan yang sedia ada, telah sah ada seramai 1,300,000 ahli, kita lihat kenyataan ini.

 Ini tidak termasuk ratusan ribu undi pos yang berdaftar yang dimestikan menyokong dan mengundi kerajaan.

Setiausaha Kelab Veteran Umno Malaysia Datuk Mustapha Yaakub berkata pengalaman dan pengaruh luas anggotanya mampu memberikan ‘peluru’ yang diperlukan BN bagi menidakkan impian pembangkang menakluk Putrajaya. “Apa yang kami mahu ialah untuk membantu menguatkan parti sesuai dengan moto kami ‘veteran pemangkin kepimpinan Umno

Dengan kekuatan lebih 700,000 anggota di seluruh negara, kami akan kerah semua anggota kami untuk menguatkan parti bagi menghadapi pilihan raya umum ke-13 nanti,” tegasnya. – Bernama

Jamaludin berkata sehingga kini keanggotaan Pekida sudah menjangkau kira-kira 300,000 orang dan jumlah itu sangat penting dalam menguatkan pertubuhan itu dalam memperjuangkan matlamat penubuhannya.

“Hanya kerajaan yang ada sekarang ini akan terus memberikan kemakmuran, kesejahteraan dan kebajikan kepada rakyat. Jadi, saya minta semua anggota Pekida agar terus menyokong kerajaan pimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak sekarang ini agar semua yang diperoleh sekarang ini berterusan untuk anak cucu kita,” katanya. – Bernama

SHAH ALAM - Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) Datuk Ibrahim Ali memberi jaminan bahawa beliau akan memastikan anggota pertubuhan itu menyokong calon BN.

IBRAHIM ALI: Awak boleh kata saya ‘king maker’ tapi Perkasa mempunyai lebih 300,000 ahli, kalau kita tengok dalam satu daerah ada satu atau dua parlimen ataupun Dun, kalau di peringkat Dun minimum ahli kita ada 300 hingga 400 ahli atau lebih sampai 1,000 orang, kalau di peringkat parlimen, ada ahli kita 3,000 hingga 4,000 satu daerah, sudah tentu undi ini sangat penting.

Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM) merasa terkejut dengan pendedahan oleh YB Dr Hatta Ramli bahawa jumlah pengundi pos SPR seramai 240,000 orang. Bagi DPPM, jumlah yang dilaporkan itu terlalu ramai dan cukup untuk memberi impak yang besar dalam pilihanraya umum ke 13.

Mereka merupakan antara lebih 60,000 pemandu teksi di seluruh negara yang menerima baucar RM520 untuk menggantikan empat tayar di bawah inisiatif program Teksi Rakyat 1Malaysia (TR1Ma).

Angka-angka ini kita bandingkan dengan jumlah pengundi di Malaysia. Jumlah Pengundi Kini 11.163 Juta.

Apakah PRU 13 yang akan datang membolehkan Pakatan Rakyat “Melopong “hendak mengambil alih kerajaan.

No comments:

Post a Comment