Wednesday, October 10, 2012

Kata-katanya dan pakaiannya rasmilah dia ahli UMNO.







Nasharuddin Mat Isa
Sekarang budak ini nampaknya bertambah angkuh melalui apa yang dituturkannya. Dia jelas menyokong parti baru yang akan disertainya. 

”Dua kali dia jawab tak pernah dan tak akan berlaku. (Jadi) kemenangan Islam itu hanya dibantu oleh umat Islam itu sendiri,"

Jelas budak ini sedang bercinta dengan parti baru.Orang yang sedang bercinta memang lupa dan tak nampak keburukan orang yang baru dicintainya.

Ghairahnya kepada parti baru yang akan disertainya, melupakan bahawa semasa meraih kemenangan peti undi telah  disokong oleh gulungan kafir atau bukan islam.Sudah 56 tahun parti yang dipujanya itu memerlukan sokongan orang bukan islam untuk  dinobatkan memegang kuasa.

Sekarang parti tersebut masih merayu-rayu kepada bukan islam untuk meraih sokongan sehingga sanggup menggadai  apa yang dikatakannya ketuaanan melayu. Cuma berbeza KAFIR +UMNO ini tidak di uar-uarkan  penentangan terhadap islam oleh golongan yang memerintah

Budak ini sudah lupa dalam konteks negara Malaysia yang bangsanya pelbagai kaum yang juga diasaskan atau dibentuk oleh parti baru yang dicintai lebih 56 tahun lalu, tidak boleh berdikari tanpa sokongan  bangsa bukan islam.

Orang melayu yang dikatakan islam tidak bersatu.Parti baru yang di pujanya masih mahu mengekalkan perinsip islam hak individu, manakala parti lama yang mula dibencinya terus ingin mengekalkan islam setiap saat dan islam dunia hingga akhirat.

Bekas timbalan presiden ini sepatut sedia maklum, usahanya untuk menyatukan dua parti melayu ini tidak berjaya ,kerana yang satu hendak ke langit dan yang satu lagi hendak ke perut bumi.Kita sedia maklum usahanya dan niatnya baik tetapi hanya setakat mereka berjabat tangan. Bukan salah parti lama yang dia salah seorang pemeluknya pemujanya dulu.Parti lamanya tetap islam dan perlu dipertahankan bukannya dengan menodanya dengan berkata bagini:-

"Jadi tindakan daripada parti terpulanglah. Ya (bersedia jawatan dilucutkan). Bagi saya Islam itu yang harus dipertahankan, keahlian perkara nombor dua," katanya
“pendiriannya amat jelas dan akan mengutamakan agama Islam berbanding menjadi ahli PAS.”

Bertapa angkuhnya sejak tidak diambil tindakan oleh parti lamanya .Dia menganggap mereka  yang terus menyokong parti itu mementingkan keahli an,jawatan parti dan tidak islam.Ayat ini saya melihat mukanya  dan mendengar kata-kata budak  terus i naik muntah.

Bagitulah sikap cermin diri ustaz  bernama Nasharuddin, yang kini telah kenal isi hati perutnya,setelah tidak terpilih jawatan Timbalan Presiden merajuk dan menyalahkan parti lamanya.Bererti dia menyalahkan ahli kerana  tidak memihak kepadanya.

Bagai imam masjid, semasa dilantik imam,beliau setiap waktu solat ,dia datang ke masjid ,tetapi bila tidak terlantik atau dipecat sebagai imam maka langsung tidak menjengok masjid. Bila ditanya”kenapa lama tak nampak ke masjid mam,”.jawaban “Ese dah tak jadi imam lagi”.seterusnya memburukkan masjid dan AJK nya. Nasharuddin sama satu ‘speciesdengannya.

No comments:

Post a Comment