Wednesday, June 8, 2016

MCA ke,MIC ke, DAP ke = sama

MCA ke,MIC ke DAP ke = sama


Menambah baik kuasa mahkamah syariah,menambah baik undang-undang islam tidak kira usaha mempraktikkan hukum hudud atau sebarang hukum islam, saya percaya sebagai seorang islam yang siuman dan beriman serta berfikir positif  berkaitan agama Allah itu, akan terus memberi sokongan perlaksanaannya.

Usaha Tuan guru Haji Hadi tujuan memperkasakan bidang kuasa Mahkamah Syariah di negara ini. di parliman mestinya disokong oleh semua orang islam ,tidak sepatutnya  ada seorang pun di kalangan orang melayu islam bersuara bagi pehak kafir.

Biarkan  niat Haji Hadi (PAS) dan UMNO berkompromi bagi tujuan menarik hati pengundi di pilihanraya kecil Sungai Besar dan Kuala Kangsar,atau cuba mengalih pelbagai isu negara namun apa yang penting, kita  yang islam tetap menyokongnya kerana berkaitan urusan agama Allah. 

Ketepikan kepentingan parti dan individu terutama parti Amanah yang masih belum teruji serta fikirkanlah strategi untuk pilihanraya lebih  besar atau pilihanraya umum akan datang.Tidak sewajarnya ada dikalangan orang islam dari parti Amanah membuat protes menyertai orang-orang cina yang tidak menyokong islam.

Satu kesilapan besar orang melayu bernama Khalid Abdul Samad dan partinya, yang berterusan menetang . Belum lagi di bahaskan undang-undang hudud di parliman, cuma mahu di bincangkan menambah baik kuasa mahkamah , sikap Khalid turut berada di belakang orang bukan islam.Saya rasa disinilah bermulanya sikap muak orang melayu terhadap Khalid dan partinya.

Pedulikan pemimpin kanan MIC dan MCA cuba mengugut kerajaan hendak letak jawatan dan keluar parti, kerana sikap mereka  ini tidak menghuru-harakan negara. Mahkamah syariah adalah untuk proses undang-undang bagi orang-orang islam, mereka yang kafir atau tidak islam tidak perlu melibatkan diri atau cuba-cuba melahirkan prihatin.

Ketakutan orang melayu islam terhadap tindakan rakyat yang bukan islam di negara ini,jangan sehingga usaha-usaha melahirkan ketaat kepada Allah terjejas.Orang islam di negara ini belum lagi ada usaha atau melahirkan sikap campor tangan berkaitan aktiviti kepercayaan mereka.

Kita semua tahu semua orang cina kafir tidak kira DAP,MCA dan Gerakan atau india kafir MIC atau DAP tidak akan adanya menyokong orang islam di Malaysia ini.Sedia maklum bukan bangsa cina dan india sahaja menentang bahkan orang melayu sendiri ada ramai  seperti Ahli Parliman Shah Alam.

Kita tidak bersetuju Haji Hadi membuat kenyataan mengkhususkan DAP sebagai anti-Islam dan tidak mempunyai adab terutamanya dalam urusan berkaitan dengan umat Islam.

Dia takut hendak menyebut orang cina di kalangan MCA yang juga turut biadab kerana menyinggung perasaan rakan barunya UMNO. Biarlah  keikhlasan hati haji Hadi di nilai Allah sendiri berkaitan sikap ‘double standard’ ini.

Parti Amanah akan dapat malu besar kiranya partinya bertanding pada kedua-dua PRK ini kalah dengan majoriti yang besar atau hilang wang pertaruhan.Sudah pasti mod pilihanraya akan datang terjejas atau mengaibkan. Tidak keterlaluan  ada yang mengatakan bahawa Parti Amanah perlu ukur baju di badan sendiri.

Sekarang ini orang melayu telah bertambah sukar untuk menguruskan agamanya dan bangsanya kerana rasa tidak puashati berterusan berlaku dikalangan rakyat yang ada di negara ini,kerana kesemua mereka merupakan warganegara yang berhak apa yang melayu perolehi maka semestinya mereka juga ada hak.

Kesilapan siapa berkaitan sikap bangsa-bangsa lain biadab terhadap agama orang melayu iaitu islam.Tentunya kita meletakkan kesalahan kepada benak otak mereka ini Tungku Abdul Rahman,Tun Abdul Razak, Hussin Onn,Mahathir Mohamad dan di teruskan oleh Najib Razak yang berlumba-lumba mengambil hati bangsa-bangsa ini dengan mengorbankan kewarganegaraan,kewangan dan tolenrasi politik.

No comments:

Post a Comment