Thursday, August 16, 2012

Menanti Fatwa






Rakyat sedang   menunggu fatwa dari Majlis Fatwa Kebangsaan berkaitan orang-orang melayu islam untuk  berbuat baik,berkawan, berpolitik dan seterusnya mengundi orang kafir ,semasa pilihanraya terutama pilihanraya ke13 ini.

Sudah hampirnya pilihanraya ini, peranan wartawan dan media terutama media kepunyaan kerajaan telah berusaha mendapatkan pandangan yang dianggap fatwa berkaitan menguntungkan sebelah pihak yang sedang berkuasa.
Fatwa terbaru dari surat khabar UMNO,bahawa telah berkumandang di udara.dikaca tv ,di kedai-kedai kopi dan dipentas-pentas politik dalam masjid.Menggunakan Ustaz-ustaz,dan mereka yang  tidak tinggal serban, mengeluarkan kenyataan  apa yang dibuat oleh pihak pembangkang adalah salah .Mungkin ini usaha terakhir sebagai peranan akhbar untuk mengekalkan kuasa tuannya.

Ulama agama setakat ini masih lagi merupakan manusia dipercayai serta dihormati oleh orang melayu, terutama mereka di kampung-kampung tradisional, peneroka rancangan Felda yang bergantung maklumat kepada media kerajaan.

Sebelum inidan serta berapa ramai lagi menjadi mangsa akhbar ini demi mencapai cita-cita taukehnya untuk terus menguasai putrajaya.

Hari ini rakyat Negara ini sedang menunggu fatwa dari mereka yang di amanahkan mengeluarkan fatwa sama ada halal atau haram, bagi orang islam di Malaysia bersekongkol dengan orang kafir DAP. Cina MCA, semua manusia malaysia, sudah tahu selama 55 tahun masih halal.

Suatu masa dulu rakyat telah di peringatkan oleh majlis fatwa yang terdiri mereka yang cendikiawan agama dan professional  dalam ilmu Allah itu, bahawa perhimpunan Bersih 3 adalah haram.

Sekiranya benar sokong atau berpimpin tangan dengan DAP haram ,maka diserulah semua rakyat supaya hanya menyokong satu parti cina iaitu parti MCA.
Kita orang melayu islam ini bersepakatlah mengundi  satu parti orang cina sahaja.Tindakan mengharamkan secara rasmi parti  tersebut perlu dilaksanakan.

Apa yang mendukacitakan kita sekarang ini semua ialah orang fatwa dan  media nya masih membisu berkaitan haram atau tidaknya satu poghak dengan DAP.

Ustaz-ustaz di sebelah sini dan ustaz-ustaz yang kadang-kadang sebelah sana,kadang-kadang sebelah sini, telah menjerit mengatakan " jangan terlalu pantas mengatakan atau menghukum sesuatu perkara itu harammmmm!!!",menggunakan ilmu apabila memberi kenyataan.

Terlalu menyedihkan kenyataan ustaz-ustaz yang duduk atas pagar dan  ustaz -ustaz  
sebelah sini, "sebinjek" pun cakapnya tidak mendapat ruang dalam akhbar ini






No comments:

Post a Comment