Tuesday, February 14, 2012

dunia menteri ,wakil rakyat dan keluarganya,di malaysia

Petikan  catatan dalam sebuah buku "Israk dan Mikraj"mengimbau kenangan kita semua kepada apa yang berlaku hari ini dan yang telah lalu .Kenangan ini khusus kepada kemewahan yang telah di bongkar oleh beberapa badan politik terhadap harta-harta menteri dan wakil rakyat di negara ini.
Memiliki kondominiam ,rumah mewah, kereta mewah, yang bernilai puluhan juta, malahan ratusan juta ringgit. 
Sekiranya diantara individu bertaraf menteri dan wakil rakyat tersebut tidak meneruskan kerjayanya dalam politik apakah mereka mampu memiliki harta sedemikian rupa.

Menteri atau wakil rakyat yang kaya itu sekiranya seorang peguam,guru,doktor atau profesional lain meneruskan kerjayanya, apakah mampu memiliki kondominiam puluhan juta ringgit di negara ini atau di luar negara.

Institusi kewangan seperti Maybank, dan CIMB tidak ada keyakinan yang tinggi memberi pinjaman kepada orang profesional biasa bagi membeli  atau memiliki  harta ratusan juta melainkan orang-orang ini seorang menteri,wakil rakyat,yang membolehkan institusi ini menompang teduh.

Pendedahan harta seorang menteri dan keluarganya baru baru ini telah terbukti dengan firman Allah :

 Apa yang menjadi persoalan sekarang ini adalah dari mana harta tersebut diperolehi.Pinjaman Bank seperti yang dinyatakan atas tiket mana dan kenapa bank bagitu yakin memberi pinjaman pasti ada sumber modal yang besar sebagai sandaran.Pehak bank tidak  bangang menerima hanya menggunakan janji mulut. Bak kata  harapkan gigi dengan lidah.Belajarlah rakyat menjadi pegawai SPRM setiap hari.

Fikirkan gambar ni

Pengundi Bangang ke..atau Menteri Membangangkan Pengundi.




 






No comments:

Post a Comment