Tuesday, July 12, 2011

Ayat-ayat bangang orang di sana


Tarikh 9hb,Julai 2011 telah siap dan selamat himpunan BERSIH diadakan.Esoknya 10 haribulan Julai tercetuslah dan melambaklah tajuk-tajuk bangang yang telah dipaksa keluarkan demi menjaga naluri hati atau penyedap perasaan ketua-ketua kongsi gelap negara.Antara ayat-ayat busuk yang dipancutkan dalam akhbar dan televisyen orang sebelah sana adalah:

a) Himpunan gagal -hanya 6000 orang yang berani tunjuk muka.
b) Polis berjaya dan tahniah diucapkan kerana gagalkan himpunan
c) Majoriti rakyat tolak demontrasi haram kerana cintakan keamanan dan kedamaian
d) Himpunan Haram gagal capai matlamat menghimpunan ratusan ribu peserta.
e) Himpunan Haram nyata menyusah warga kota,dan merugikan peniaga kecil.
f) Himpunan Haram menjatuhkan imej kerajaan
g) Penganjur perhimpunan mempunyai agenda sendiri.

Kenapa ayat-ayat ini jadi bangang.

i).Sebulan sebelum perhimpunan diadakan polis dan pelbagai pehak telah mengeluarkan arahan melalui medianya supaya orang ramai jangan menyertai perhimpunan .
ii).Selepas arahan dikeluarkan, ditangkap orang yang mengedarkan Tshirt kuning BERSIH.
iii)Ditangkap orang yang memakai baju kuning dan Tshirt kuning
iv)Polis mengadakan sekatan jalan raya lebih 3 hari terutama perjalanan ke Kuala Lumpur
v) Menakut-nakutkan orang ramai tindakan I.S.A kiranya menyertai perhimpunan
vi)Menyembur dan menggunakan gas untuk menghalang perhimpunan.

Bagaimana kiranya enam perkara tersebut tidak dilakukan.

Banyak lagi ayat-ayat bangang yang dikeluarkan oleh media orang sebelah sana yang menganggap rakyat tak tahu berfikir.Ketika ini Rakyat yang sentiasa ikut telunjuk orang sebelah sana sudah ramai yang telah meninggal dunia almaklumlah pemerintah sudah tua iaitu lebih 54 tahun .Dari zaman kapal layar hingga kapal selam Scorpene .Dari boleh menyelam hingga tidak boleh menyelam lagi, masih mengaku diri muda dan boleh mentadbir negara.

Pemimpin-pemimpin orang di sana mendengar nasihat Kasim Patalon dalam Tiga Abdul yang nasihatnya membolehkan tuannya kena jual. Kasim Patalon ini lebih ramai di Malaysia berbanding di Isketambola dalam Tiga Abdul hanya seorang sahaja.

Kasim Patalon di Malaysia adalah semua media yang mengeluarkan tajuk -tajuk bangang di atas.Sedia maklum, sekiranya ketua gangster hanya duduk rumah mengulik isteri, tidak seperti Sultan Iskandar dalam sejarah Melaka menyamar seluruh negara, alamat hilang kerajaan sebagaimana kerajaan Melaka dalam Sejarah Melayu. Kita semua tunggu dan insaallah semuga menjadi kenyataan.

No comments:

Post a Comment