Wednesday, February 5, 2014

jangan teruskan dosa dari 1998-2013 demi mengajar PKR





Sejak wakil rayat DUN Kajang letak jawatan ramai orang UMNO dan Kerajaan mulai meroyan ,resah dan tidak duduk diam.Wartawan dari pelbagai media berkejar ke hulu dan hilir di  Selangor mencari berita yang menguntungkan majikan masing-masing.

Peringkat awal perletakan jawatan ADUN tersebut  manusia media  hanya pentingkan berita keperluan  Lee Chin Cheh letak jawatan sewaktu PKR menghadapi krisis MB selangor.Seterusnya semua manusia bagi pehak kerajaan dan media bertambah bernafsu apabila Anwar Ibrahim di cadangkan menggantikan Lee dari PKR.

Salah seorang orang kuat UMNO adalah Ahmad Mazalan –ketua penerangan UMNO  yang bertekad dan berjanji memburukkan Anwar  mengungkit kes liwat dan vedio lucah.Dia hendak menyambung lidah devil dikenali Mahathir (1998-2003) dan  Najib Razak (2008-2013). 

Ahmad Mazlan perlu di ingatkan jangan di tambah dosa fitnah yang sedia ada pada diri kita dengan melelong kes Anwar di DUN kajang.  Sebagai ketua penerangan UMNO tidak sepatutnya  dia bangkrap idea untuk kempen.Tidak terkira dosa orang UMNO dan pengikutnya kerana sikap yang berterusan mengaibkan orang.

Muhasabah diri dan cipta idea baru untuk mengambil hati pengundi di Kajang. Jumlah Pengundi: 38,965, Pecahan kaum: Melayu 48.48%, Cina 40.46%, India 10.15%.Untuk menang, Mazalan mesti menawan semula hati orang cina dan partinya tidak cukup hanya sekadar minta maaf kerana kelancangan Najib menyatakan dan melahirkan perkataan ‘sunami cina’.

Orang cina tidak member kesan dengan idea klasik menabur wang sebagaimana yang dilakukan sebelum pilihanraya ke 13  - berjumlah RM2 Juta dibelanjakan bagi menambah baik tiga buah SJKC . RM1 Juta bagi SJKC Aik Min, RM750,000 bagi SJKC Yuk Meng dan RM50,000 bagi SJKC Pei Hwa, selain RM200,000 sebagai dana permulaan bagi tabung pendidikan SJKC itu. Semua menjadi bahan ketawa bangsa yang terkaya di Malaysia ini.

Sebelum berbuat kerja-kerja terkutuk itu perlu merujuk ustaz-ustaz atau ulamak negara apakah tidak mengundang dosa kiranya menyebar fitnah dan mengaibkan.Dinasihatkan jangan sesekali merujuk ulamak berfahaman bughah.

Ahmad Mazalan perlu idea baru berkempen bagi menarik sokongan dun Kajang dengan melihat dan membongkar kelemahan PKR Selangor dan kerja pembangunan yang telah dilaksanakan.Isu peribadi calon wakil rakyat tidak menjadi pekong bagi mereka yang terpikat dan nekad terhadap parti. 

Tengok sahaja pilihanraya yang baru lalu calon yang rasuah, dan skandal terus terpilih .Isu peribadi bukan perkara yang boleh menjejaskan mod pengundi bagi memilih wakil rakyat.Lebih-lebih lagi pandangan terhadap parti serta suasana parti juga menjadi ukuran.

Peribadi Anwar bukan seperti yang digambarkan oleh Mahathir dan Najib melalui mahkamah dan juga bukan seperti gambaran pengkhianat politik yang sebelum ini bersama Anwar. Kenyataan ini boleh di ukur melalui pencapaian Anwar dari tahun 1998 hingga pilihanraya ke13. Belum  pernah mengubah majoriti  sokongan.

Oleh yang demikian Mazalan perlu berfikir ke arah penerusan dosa kerana politik atau mencari pahala demi politik.Keikhlasan hujah perlu dipaparkan dalam berkempen DUN Kajang kiranya ingin mengajar PKR yang terus mengajak pengundi menghabiskan wang rakyat RM1.6 juta lagi.

No comments:

Post a Comment