Thursday, December 26, 2013

meraikan perayaan pelbagai agama.....haram atau syirik.




Konsep meraikan kepelbagaian agama mencelarukan umat islam terutama orang awam di negara ini ,kerana  
dan   Lebih menggila lagi ada yang menyatakan tidak merosakkan akidah atau pegangan walaupun berpuluh salib dan besar mana saiznya di tempat kita meraikan krismas yang penting akidah tidak tersesat. Kenyataan ini boleh membenarkan berapa banyak patung-patung budha,salib dan patung hindu di letakkan dirumah namun tidak menjadi masalah akidah kiranya  penghuninya tidak berubah kepercayaan.

Nampaknya islam pelakon hindustan telah mula menyerap dalam diri rakyat di negara ini .Boleh melakukan  pemujaan patung-patung hindu di kuil dalam masa yang sama masuk ke masjid dan solat. Keadaan ini lebih teruk dari islam liberal yang ustaz-ustaz dan ulama-ulama’ Malaysia berpendirian menentangnya.

Meraikan  -secara tidak lansung mengiktiraf ,mengakui  kewujudnya agama tersebut, serta bersetuju sesuatu perayaan bermakna perayaan agama di negara adalah sama ,lebih-lebih lagi perayaan berdasarkan aktiviti agama.

Kita semua tahu perayaan itu bukan berdasarkan  syariah islam ,kenapa kita yang islam terlalu gembira meraikannya.Tidak cukup meraikannya dengan ucap” selamat” sehingga sanggup menghadirkan diri  dirumah ibadat agama dengan melakukan perbuatan atau isyarat tangan ibadat agama tersebut.

Allah dan rasulnya telah mencipta hari perayaan Aidilitri dan aidiladha  untuk orang islam merayakannya menggantikan perayaan jahilliyah yang kita semua tahu banyak upacara penyelewengan akidah dilakukan  oleh   pelbagai agama di negara ini.

Walaupun perayaan tersebut hanya berbentuk jamuan negara kerana apa yang berlaku sebaliknya orang islam yang mengaku kerajaan islam menyediakan sendiri sumber kewangan dan persiapan acara untuk agama lain ,dengan maksud orang islam membesar-besarkan agama lain.Ini sifat munafik dalam hati lain (islam )  di luar lain iaitu mengikut keadaan masa (islam,hindu,budha kristian). Yang mana hukuman yang orang islam pilih berkaitan perkara ini sama ada haram atau syirik.

Beberapa saluran  tv yang dikuasai oleh orang melayu islam, tidak cukup menyiarkan ucapan selamat hari krismas atau hari natal atau hari perayaan agama lain, sebaliknya siap lengkap pengkesahan , dan sejarah sesuatu perayaan dengan menjemput pakar-pakar  berkaitan perayaan  itu ,sama seperti periwayatan perayaan hari raya qurban ,hariraya aidilfitri atau perayaan maulud. 

Agaknya dimana prinsip” agama disisi Allah itu adalah islam” dan “ bagi kamu agama kamu, dan bagiku agamaku".Perlembagaan negara boleh sahaja orang ramai dan kerajaan tidak ambil peduli berkaitan perayaan sesuatu agama selain islam ,tetapi hari ini telah mula membudayakan dan menjadikan sesuatu perayaan semua agama disambut seperti menyambut aidilfitri dan aidiladha - rumah terbuka Malaysia jenama pelbagai.Tidak cukup dengan toleransi tersebut ,kerajaan menyediakan peruntukan khas bagi majlis perayaan pelbagai agama.

Kesemua ini angkara mencari kuasa politik terutama orang melayu yang sebolehnya meraih sokongan bangsa lain yang ada di negara ini. Bangsa lain seperti orang india dan orang cina sokongan dalam pilihanraya boleh berubah-ubah mengikut kesesuaian citarasa, maka dalam pemikiran pemimpin hari ini, mereka yang selain dari melayu perlu di ambil hatinya dengan meraikan agama mereka.

Tidak cukup dengan meraikan mereka  setiap tahun ,kerajaan turut membantu mengembangkan agama tersebut dengan memberi peruntukan beratus-ratus ribu dan berjuta-juta kepada kuil,gereja dan tokong terutama menjelang pilihanraya ke 13 baru-baru ini.

1 comment:

  1. Setuju dgn admin kecuali hal peruntukan. Peruntukan adalah hasil cukai termasuk judi, minuman keras, hiburan dll yg diragui statusnya dan juga cukai dipungut drp kalangan bukan islam. Selagi penganut bukan islam mengamalkan ajaran agamanya dgn baik, tentulah penganut tersebut akan menjadi rakyat yg baik, walaupun mereka itu bukan islam. Penganut bukan islam pun ada haknya juga, jadi tidak adil jika dinafikan hak mereka itu.

    ReplyDelete