Thursday, December 15, 2011

Hasan Ali



Surat khabar parti UMNO  Utusan Malaysia sentiasa menguji  keimanan politik Datuk Dr. Hasan Ali. Niat akhbar tersebut biarlah beralih iman politiknya kepada kerajaan atau lebih tepat lagi ialah beralih dari bendera hijau putih kepada merah putih.

Wartawan surat khabar tersebut sedang menunggu dari mulut Datuk Dr. Hasan Ali selamat tinggal PAS.Kemudian masuk dalam golongan pengkhianat parti.
Setakat ini Datuk Dr. Hasan Ali masih boleh bertahan dengan kerenah  cuit perasaan wartawan dari akhbar tersebut.Lagaknya Hasan Ali toleh kiri ,wartawan tersebut duduk sebelah kiri ,bagitu juga Hasan Ali kekanan ia mengadap Hasan sebelah kanan.

Sekarang ini wartawan akhbar UMNO ini telah menjadi batu api dengan pelbagai  pertanyaan seboleh-bolehnya ,supaya Hasan Ali tersasar cakap. Juga menjadi batu api agar Hasan Ali tidak sehaluan dengan pemimpin serta dasar parti. 

Saya rasa dari hari ini ,Datuk Dr. Hasan Ali akan dijadikan pelakon popular oleh akhbar ini sehingga pilhanraya ke 13 atau sehingga Hasan Ali memberi kenyataan “KELUAR”….
Terkeluar sahaja perkataan  KELUAR….dari  Datuk Dr. Hasan Ali maka senyumlah iblis yang mewakilkan wartawan  kerana berjaya menjadikan Datuk Dr. Hasan Ali murtad parti.

Saya sentiasa mendoakan agar Datuk Dr. Hasan Ali sentiasa teguh pegangan politik dan perjuangannya dan tidak mudah melompat-lompat macam katak . Jadikanlah ilmu yang ada sebagai seorang professional dan berjuanglah dalam satu jemaah hingga akhir hayat.

Majikan akhbar Utusan Malaysia ibarat buaya yang  sentiasa mengangakan mulut,dan mengambil kesempatan, dari sikap demokrasi bersuara yang diberikan oleh PAS dan Pakatan Rakyat kepada Hasan Ali. 
Diharap Hasan Ali pertahankan pintu gol jangan bolos dari tendangan penalti  pasukan UMNO itu.
Ramai yang memandang dan menanti Datuk kemana melencongnya atau apakah akhirnya bertukar bendera atau tidak berbendera. 
Jemaah mengharapkan Datuk sentiasa bersama,biarlah berbagai racun di hembuskan ,diberi makan serta dikunyahkan, disuapkan kepada Datuk biarlah mati tetap di bawah satu bendera. 

Jangan sesekali Datuk mengambil madu yang diberi oleh sesiapa kerana madu yang diberikan  itu merupakan sako iblis politik yang apabila Datuk makan akan menjadi pengkhianat .

No comments:

Post a Comment