Wednesday, May 12, 2010

Politik sampai mati

i
Apa yang aku baca –akhbar, majalah
Apa yang aku tengok pun dibacakan- telivisyen
Apa orang politik fikirkan orang lain semua tak betul
Apa orang politik buat dulu betul – sekarang tak betul
Apa yang bekas orang politik dan orang politik sekarang buat dulu betul, dah tak betul
Apa yang tak betul dulu kini dah betul
Apa yang orang politik lain kata kepada orang lain – dia tu sejahat-jahat manusia
Apa yang orang politik ini kata kepada orang politik lain – politiknya tak berguna – ahli politik kata ,betul ahli politik itu tak berguna,dulu sama-sama betul.
ii
Lidah orang- orang politik disambung dengan akhbar
Akhbar 1
Parti tu penipu,parti aku baik – kau tengok pemimpinnya.
Pemimpin- kacak,cantik dan badan tak berbulu dan tak hapak
Aku tau dia busuk satu kampung-akhbar pun tau.
Akhbar 2
Canang headline pemimpin itu dah berkarat dan sahrulbariah…
Menangis setiap melayu- mengesat air mata
Menangis setiap Melayu Islam- mengucap astaghfar
iii
Aku tak tau bila bangsaku ,membina bangsa
bila ilmu moto berita –benar rencana negara .

anzam2009 -12 May 2010 jam 4.00 petang

No comments:

Post a Comment