Thursday, June 15, 2017

kenapa liat nar kepala hantu ni




Ribut dalam Felda tidak akan berakhir selagi kepala hantu  ini ada dalam  jenama Felda. Menghairankan kenapa terlalu liat kepala hantu ini hendak di campakkan .Apakah seluruh rakyat Malaysia  tidak melihat perangai kepala hantu ini yang tidak memberi makna kepada apa-apa organisasi pun dalam dunia ini. 

Peneroka dan warga Felda yang lain mesti tidak lupa lagu penipuan oleh kepala hantu  ini dengan menggula-gulakan saham FGV .Peneroka hanya di peruntukan 0.8 unit saham sedangkan kepala hantu ini peroleh saham percuma 180 unit saham.

Koperasi Permodalan Felda (KPF) di huruharakan  sehingga tidak mampu membayar dividen lebih 10%.  Sebanyak 51% saham Felda dalam KPF di tarik untuk menampung kekurangan dana masalah penyenaraian saham FGV. Ditambah kebangangan ahli lembaga yang setuju perkara tersebut di laksanakan.

Sekarang ini warga Felda terus berhutang dengan institusi kewangan dengan  pendapatan peneroka di tolak setiap bulan bagi bayaran menjelaskan hutang pinjaman membeli saham FGV manakala potongan gaji di kenakan kepada kakitangan felda yang masih terperangkap kemelut  harga saham tersebut..Bagi kakitangan yang bersara wang ganti cuti rehat di tolak bagi tujuan menjelaskan hutang ‘beli paksa’ saham FGV.

Apakah kebaikan kepala hantu ini telah lakukan .Semua  kakitangan yang menimbulkan masalah bagi dirinya menguruskan berkaitan kewangan maka akan terima nasib seperti  Datuk Zakaria Arshad. 

Peringkat awal kehadiran kepala hantu ini dalam Felda ,Dato’Zulkefli Wahab ,Pengarah Besar  Felda menjadi mangsa ,termasuk pengarah-pengarah yang lain .Warga kakitangan  Felda mengetahui masalah ini.

Manusia yang satu sen tidak berguna dalam politik ini sepatutnya tidak ada lagi namanya dalam urus tadbir negara dan negeri. Disebabkan kebodohan berpolitik orang Jempol maka dengan bangga diri masih mengangkatnya untuk di julang.

Tentu ada berak sebalik batu yang perlu dilindung oleh MO1 bagi menutup mulut kepala hantu ini supaya  jangan berjaja masalah  bau busuk berak yang telah di ketahui siapa yang punyanya.

Sekarang ini masalah FGV boleh di jadikan batu loncatan bagi mencampakkan kepala hantu in ke dalam setor, kerana dirasakan semua rakyat Malaysia telah mengetahui perangainya.Kini yang menyokongnya hanya penjilatnya yang mendapat kepentingan kewangan mengendalikan projek-projek yang tidak berfaedah dari idea kepala hantu ini.

Diantara projek kepala hantu ini membeli hotel dan kondominiam buruk yang tidak ada manusia lain yang inginkan lagi yang terletak d luar negara yang kini bakal di lelong oleh Pengerusi Baru Felda. 
Di kawasan Jempol  membina gelanggang tinju yang di kendedalikan oleh seorang penjilatnya dengan bergaji Ribu ringgit.Kesemua projek yang dirancang dan di bina tidak mendatangkan faedah.

Hidup kepala hantu ini bertujuan mencari sebanyak wang ringgit komisyen  melalui pelbagai projek yang di rangka. Kita lihat sendiri tidak ada satu mercu tanda yang memberi faedah kepada rakyat atau menguntungkan orang ramai. 

Kegagalan projek yang dirancangnya melambak dalam negara ini ,sejak kepala hantu ini memegang jawatan,Menteri Besar,Menteri Wilayah Persekutuan dan dua penggal  wakil rakyat Jempol.

Di jempol  SPRM perlu melihat  dan siasat projek yang tidak ada memberi faedah warga peneroka iaitu projek dewan tinju yang menjadi gajah putih. Apakah jadahnya kepala hantu ini melahirkan projek kalau tidak semata-mata menjaga samsing yang di gaji .

MO1 tidak perlu kasihan terhadap kepala hantu ini kerana sekarang ini sudah 99% warga Felda tidak berminat menikmati wajahnya  kerana pelbagai kesalahan dari calon Naib presiden hingga ke Pengerusi  FGV. Mungkin kesinambungan salah laku kemenangan jawatan dalam UMNO 2004 telah berlaku dan akan terus berlaku seandainya kepala hantu ini ada dalam Felda.

Kepala hantu ini tidak perlu cari bukti  pelbagai kesalahannya kerana dia seorang yang berpengalaman mengelak di tuduh dengan bukti  kerana kebijaksanaan sikap lepas tangan sesuatu kes. Apa yang terjadi terhadap Datuk Zakaria (FGV)dan Datuk Faizoull Ahmad (FELDA) telah terperankap .Silap mata “meletup di sana,berbunyi disini"  memang perangai kepala hantu ini

2 comments:

  1. saya ingin kembali semua kemuliaan kepada Allah SWT atas apa yang dia gunakan Ibu Rossa lakukan dalam hidup saya, nama saya adalah Mira Binti muhammad dari klang di malaysia, saya seorang janda dengan 2 anak, suami saya mati dalam kemalangan kereta dan sejak itu kehidupan menjadi sangat kasar bagi saya dan keluarganya dan saya telah cuba untuk mendapatkan pinjaman dari bank-bank di sini di malaysia dan saya dinafikan dan ditolak kerana saya tidak mempunyai cagaran dan tidak boleh mendapatkan pinjaman dari bank dan saya sangat sedih
    pada hari ini yang setia ketika saya melalui internet, saya melihat kesaksian Annisa berkarya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Rossa dan saya menghubunginya untuk bertanya tentang ibu Rossa dan betapa benarnya pinjaman dari ibu Rossa dan dia memberitahu saya memang benar dan saya menghubungi Ibu Rossa dan memohon pinjaman dan pinjaman saya diproses dan diluluskan dan dalam masa 24 jam saya mendapat amaran wang pinjaman saya dalam akaun saya dan ketika saya menyemak akaun saya pinjaman saya utuh dan saya sangat gembira dan saya telah bersumpah bahawa mana-mana syarikat yang meminjamkan pinjaman saya akan memberi keterangan mengenai syarikat itu, jadi saya ingin menggunakan ini medium untuk memberi nasihat kepada semua orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi ibu Rossa melalui e-mel: rossastanleyloancompany@gmail.com dan anda boleh juga menghubungi saya melalui e-mel saya: mirabintimuhammed@gmail.com untuk maklumat dan juga kawan saya Annisa Barkarya melalui e-melnya: annisaberkarya@gmail.com

    ReplyDelete
  2. e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]


    email:::::::hafizulbin365@gmail.com

    Country:::Malaysia

    Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785k yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440k telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"

    Country::::::Malaysia
    Name::::::::Hafizul Bin Haziq
    email::hafizulbin365@gmail.com
    Telephone Number:[+60]1123759663
    WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
    e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    ReplyDelete